Securitas lanceert mobiele app voor Track & Trace

PRESS RELEASE Securitas - Het succesvolle voertuigvolgsysteem Track & Trace wordt uitgebreid met een handige app om zelf real-time een oogje in het zeil te houden op de smartphone. Met de Securitas Communicator was het eerder al mogelijk om op élk moment van de dag online een overzicht te krijgen van de locatie van een voertuig. Nu gaat Securitas nog een stap verder, en kan dit héél eenvoudig via een app op de smartphone.

Vrijdag 1 september 2017 — Sinds 2010 heeft Securitas België haar eigen voertuigvolgsystemen op de markt: Track & Trace. Dankzij deze elektronische volgsystemen, enkelen zelfs met INCERT-certificaat, kan men objecten of voertuigen opvolgen via een online platform. Met één enkele muisklik kan een klant zijn geregistreerde voertuigen of goederen bekijken. Vandaag heeft Securitas bijna 15.000 aansluitingen op haar online platform, de ‘Securitas Communicator’. Securitas werkt hiervoor samen met meer dan 30 partner-installateurs.

Wie wil weten waar zijn voertuig zich bevindt, kan dat door in te loggen via het online platform. Je houdt zelf controle over de locatie van jouw voertuig. Nieuw is dat men dit vanaf vandaag kan via de Track & Trace app: snel en efficiënt op de smartphone bekijken waar jouw voertuig zich bevindt.

Klanten die volledige gemoedsrust willen, kunnen een stap verder gaan en het systeem aansluiten op de Securitas meldkamer die 24/7 waakzaam is. Onze operatoren in de meldkamer kunnen de positie van een voertuig nauwkeurig bepalen, en indien nodig continu volgen. Wanneer een klant een Track & Trace-oplossing aan zijn wagen heeft gekoppeld, kan een gestolen voertuig snel en efficiënt worden opgespoord. In dat geval schakelen we orde- en interventiediensten in, en kunnen we hen bijstaan in het opsporen.

App Store en Google Play

Tegelijk kan je ook een virtuele zone instellen rond jouw wagen. Dit gebied wordt omgezet in GPS-coördinaten. Wanneer zo’n beveiligd toestel – en dus ook jouw voertuig – de afgebakende zone verlaat, dan wordt een alarm verzonden naar de Securitas-meldkamer, waarop de operatoren in actie komen. Wie dat niet wenst, kan ook gewoon een “stille” melding ontvangen over de verplaatsing van het voertuig, zonder dat de meldkamer hiervoor moet tussenkomen.

Securitas kan voor deze dienst terugplooien op één Europees platform, met andere Europese landen waar Securitas actief is. Op die manier kunnen we een voertuig tot in de verste uithoeken van Europa monitoren, terugvinden en lokale interventiediensten inschakelen. Bovendien beschikt Securitas over het grootste netwerk van mobiele agenten in België, waardoor we snelle interventietijden kunnen garanderen.

Door de lancering van de Track & Trace app, beschikbaar in de App Store of Google Play, stijgt het gebruiksgemak vanaf vandaag voor duizenden klanten.