Securitas Aviation beveiligt luchthaven Charleroi

PRESS RELEASE - Securitas Aviation heeft het contract voor de screening en toegangscontrole van de luchthaven Brussels South Charleroi Airport gewonnen. Het bewakingsbedrijf zal passagiers en bagage screenen, de perimeter bewaken en de bewakingscamera’s monitoren. Hierbij wordt een 300-tal bewakingsagenten ingezet.

Donderdag 4 oktober 2018 —

Securitas Aviation heeft twee loten voor de beveiliging van de luchthaven Brussels South Charleroi Airport binnengehaald. Securitas Aviation zal personen en bagage binnen de luchthaven controleren, mobiele rondes uitvoeren, de perimeter bewaken en de bewakingscamera’s monitoren. Alles bij elkaar zullen er voortaan een 300-tal mensen onder de vlag van Securitas Aviation werken om reizigers te verwelkomen en de luchthaven te beveiligen. Dat is een grote uitdaging nu Brussels South Charleroi Airport is uitgegroeid tot één van de belangrijkste luchthavens in de Benelux. De activiteiten groeien de laatste jaren razendsnel: 3,8 miljoen passagiers in het eerste semester, goed voor een groei van 7% op 1 jaar tijd.

“Het is een zeer belangrijk contract waarbij we onze ervaring en expertise als bewakingsbedrijf in de luchtvaartsector borgen,” aldus Koen Colpaert, woordvoerder van Securitas Aviation.

Behalve bewakingsdiensten biedt Securitas Aviation ook technologische oplossingen en meer en meer ‘hospitalitydiensten’ op luchthavens aan. “Er is een duidelijke trend naar een verhoogde bezoekersbeleving of ‘passenger experience’, waar Securitas Aviation sinds verschillende jaren op inzet. Dankzij deze visie kan Securitas Aviation bijdragen aan de ambitie van Brussels South Charleroi Airport om haar activiteitenpool verder te ontplooien,” aldus Cliff Lodewijckx, Gedelegeerd Bestuurder Securitas Aviation.

Een grote HR-uitdaging

Een van de bijzonderheden van dit soort contracten is dat het personeel dat al ter plaatse werkt, wordt overgenomen. Securitas Aviation zal de komende maanden dus ongeveer 300 personen integreren. “Een complexe integratie, maar eentje waar Securitas Aviation al de nodige ervaring in heeft. We brengen meerwaarde door onder meer te focussen op opleidingen en personeelsbeheer,” aldus Cliff Lodewijckx.

“We kijken uit naar deze nieuwe samenwerking. Securitas Aviation heeft ons de voorbije maanden reeds getoond een betrouwbare en flexibele partner te zijn tijdens ad hoc piekmomenten. We geloven in Securitas Aviation om onze ambities op een veilige en gastvrije manier te ondersteunen”, besluit Frédéric Gaillard, Director BSCA Security.